VERZENDING & RETOUR
Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL?
Helaas heeft PostNL momenteel veel moeite om alle pakketjes te verwerken. Door grote drukte in de distributiecentra, raken pakketjes soms vertraagd. De bestellingen zijn dan al wel bij ons opgehaald, maar nog niet verwerkt bij PostNL. Over het algemeen betekent dit één à twee dagen extra, maar in sommige gevallen kan het nog langer duren tot het pakketje verwerkt wordt. In dat geval staat het pakje dus niet meer bij ons, en is het een kwestie van geduld totdat het uiteindelijk bij u bezorgd wordt. Onze excuses voor het ongemak.
1. Betaalwijzen en Verzendkosten
Hieronder vindt u een overzicht van de betaalwijzen en (eventuele) verzendkosten voor online aankopen in onze webwinkel. Orders worden direct in behandeling genomen zodra de betaling bij onze online betalingspartner Pay.nl verwerkt is. Artikelen worden tot het moment van de betaling nog niet voor u gereserveerd.
1.a De verzendkosten bedragen bij verzending binnen Nederland:
vanaf € 50,00 | gratis |
onder € 50,00 | € 4,95 |
Avondlevering (na 18.00 uur) | € 2,00 extra |
Retourzending | gratis * |
* voor het retourneren van webshopbestellingen binnen Nederland kunt u gebruik maken van ons antwoordnummer, dat is te vinden op het factuur bij uw bestelling. Er wordt wel, na 1 juli 2024, een bijdrage in de retourkosten automatisch ingehouden van uw terugstorting, als u (een deel van) de order retourneert. Deze bijdrage is €4,95 per retourgenomen zending. Dit geldt niet bij een omruiling voor een ander artikel.
1.b De verzendkosten bedragen bij verzending naar het buitenland ( ALLEEN EU )
- Wij verzenden pakketten alleen naar landen binnen de EU -
naar België boven € 50,00 | gratis |
naar België , onder € 50,00 | € 4,95 |
naar Luxemburg, Duitsland, Frankrijk | € 15,00 |
andere landen ( ALLEEN EU ) | € 20,00 |
Retourzending | voor eigen rekening |
De verzendkosten voor verzending naar het buitenland worden in de laatste stap (voordat u definitief de bestelling plaatst) van het bestelproces berekend.
Retourkosten binnen- en buitenland:
Los van de verzendkosten voor een retourzending (zie hierboven) brengt Zwerfkei een deel van de retourkosten in rekening bij een retournering. Dit geldt bij elke losse retourzending, maar niet bij een omruiling voor een ander artikel.
Iets online gekocht, en wilt u het ruilen voor een ander artikel?
Iets online gekocht en u wilt geld terug?
Als u het artikel retourneert in onze winkel, worden er geen retourkosten gerekend.
2. Bezorgopties
U kunt online aankopen in onze webwinkel laten bezorgen of zelf ophalen in onze winkel. Hier volgt een overzicht van de opties.
2.a PostNL
Wij versturen alle pakketten via PostNL. Onze ervaring is dat PostNL goed en snel levert: 98% van onze pakketjes wordt daadwerkelijk de volgende dag bij de klant aangeboden. Alle pakketten worden goed verpakt, verzekerd en aangetekend verstuurd. U kunt tijdens het bestelproces aangeven op welke dag en op welk tijdstip (ochtend, gedurende de dag, of avond) u het pakket bezorgd wilt hebben. Voor de avondbezorging worden extra kosten gerekend (zie de tabel verzendkosten hierboven.)
2.b PostNL Afhaalocaties
Als u kunt veel niet thuis bent kunt u gebruik maken van de 'Afhaallocaties' van PostNL. Het pakket wordt daarmee afgeleverd op een locatie die u zelf kunt kiezen. Dit zijn bijvoorbeeld supermarkten, benzinestations, etc. Vaak zijn deze afhaal locaties ook na 18:00 uur open. Op de door u gekozen locatie kunt u zelf het pakketje afhalen. Neemt u hiervoor wel even een legitimatie mee en een print van de bevestigingsemail van uw order.
2.c Zelf ophalen
Bent u toch in de buurt of wilt u zeker weten dat u uw bestelde product snel in huis heeft? Dan kunt u uiteraard ook uw online aankoop zelf in onze winkel ophalen. Dit kunt u aangeven tijdens de bestelprocedure van uw webshopbestelling. Op het moment dat één van onze medewerkers het pakket voor u heeft klaargezet, krijgt u automatisch bericht van ons dat uw order gereed is. U kunt uw bestelling vervolgens bij de kassa van onze winkel in Woerden ophalen.
3. Levertermijn en verzendtijden
Wilt u weten of uw online aankoop op tijd voor uw vakantie binnen is? Kijk hieronder voor het overzicht van de levertermijn en verzendtijden van online aankopen via onze webwinkel.
Verzendtijden deze week:
Besteld op: |
Voor: |
Verzonden op: |
Zaterdag | Maandag | |
Zondag | Maandag | |
Maandag | voor 16:30 uur | Maandag |
Dinsdag | voor 16:30 uur | Dinsdag |
Woensdag | voor 16:30 uur | Woensdag |
Donderdag | voor 16:30 uur | Donderdag |
Vrijdag | voor 19:00 uur | Vrijdag |
* Feestdag of dag met speciale openingstijden. Rond deze dag kan de levertermijn afwijken.
Houdt u rekening met langere levertijden rond de feestdagen!
Tijdens de feestdagen heeft onze bezorgdienst PostNL het heel druk.
Bestel daarom uw order ruim op tijd om uw cadeau op tijd in huis te hebben!
Langskomen in de winkel kan uiteraard altijd mocht u er te laat achter zijn gekomen.
Bedankt vast voor uw begrip!
Het Zwerfkei team.
Uw bestelling wordt goed verpakt, verzekerd en aangetekend verstuurd via de PostNL pakketdienst. PostNL levert dan in principe de volgende dag, maar geeft hier geen garantie op! Vooral rond de feestdagen en vakantieperiodes kunnen er vertragingen in de levering zijn.
3.a Avondlevering
Geen tijd overdag? U kunt uw pakket ook 's avonds tussen 18.00 en 21.00 uur laten bezorgen. Afhankelijk van de postcode kan dat ook tot 21.30 zijn. De kosten voor avondlevering bedragen 2 euro extra bovenop de normale leveringskosten. Deze kosten gelden zowel voor webshopbestellingen boven als onder de 50 euro . Wilt u een product ruilen? Dan krijgt u ook de kosten voor avondlevering retour .
3.b Geen voorraad
Voorraadgegevens op onze website zijn onder voorbehoud. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een artikel toch niet voorradig blijkt te zijn ondanks de status "op voorraad". U wordt hier altijd direct door een medewerker over geïnformeerd.
Indien een besteld artikel niet direct uit voorraad leverbaar is, informeren wij u over de te verwachten levertermijn. In ieder geval is Zwerfkei verplicht het bestelde artikel te leveren binnen 30 dagen na de bestelling. Wordt deze termijn overschreden, dan kunt u de koop onmiddelijk ongedaan maken, tenzij Zwerfkei met u een andere afspraak over de levertijd heeft gemaakt.
4. Ik wil een online aankoop retourzenden binnen Nederland. Hoe werkt dat?
U kunt via ons antwoordnummer uw online order retour zenden, binnen 14 dagen na ontvangst. Wij houden dan, na 1 juli 2024, € 4,95 in op het bedrag wat wij terugstorten, als bijdrage in de retourkosten. Wij vergoeden geen verzendkosten voor producten die in onze fysieke winkel aangeschaft zijn. Lees hier over ruilen en retour van winkelaankopen.
Bij betaling via iDeal, Bancontact/ Mistercash en via Vooruitbetaling kunt u het te retourneren product terugsturen naar ons antwoordnummer (alleen Nederland). Bovendien krijgt u uw verzendkosten teruggestort. Conform de Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk ontvangt u het bedrag binnen 14 dagen na het aanmelden van uw retour, nadat het product door Zwerfkei is ontvangen. Dit geldt ook voor bestellingen onder de €50,00! Wanneer u een pakket retour stuurt raden wij aan om een verzendbewijs te vragen.
Let op: Sommige artikelen worden verzegeld verzonden, en kunt u alleen retourneren als deze verzegeling niet verbroken is. Lees meer... .
Wilt u opnieuw iets bestellen onder de €50,00? Dan worden opnieuw verzendkosten in rekening gebracht. Als het totaalbedrag van de eerste bestelling groter dan €50,00 is, dan is het ruilen van een product onder de €50,00 gratis.
5. Retouren vanuit landen buiten Nederland
Wilt u een product retourneren vanuit een ander land dan Nederland? Dan zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening. Wij adviseren om een verzendbewijsje bij het postkantoor te vragen zodat u het pakket kan traceren.
Wij houden € 4,95 in op het bedrag wat wij terugstorten, als bijdrage in de retourkosten. Wij vergoeden geen verzendkosten voor producten die in onze fysieke winkel aangeschaft zijn. Lees hier over ruilen en retour van winkelaankopen.
Voor meer informatie over de procedure bij retourzendingen: zie hier .
6. Rechten van consumenten bij online aankoop
Welke rechten heeft u, als consument en klant van Zwerfkei, bij een online aankoop in een webwinkel, in dit geval op www.zwerfkei.nl?
- De consument heeft recht op tijdige terugbetaling van het volledige bedrag, inclusief bezorgkosten bij bestellingen onder de 50 euro. De eventuele bijdrage in de retourkosten bij retourneren houden wij automatisch in. Zie hierboven bij punt 4 voor onze voorwaarden.
- Het recht om de aankoop te annuleren van de consument, mag niet worden beperkt om andere redenen dan de wettelijke. Vanaf het moment van annulering heeft de consument nog 14 dagen om de bestelling terug te sturen. Na bericht van annulering moet de webwinkel het aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen terugbetalen. Zie verder voor meer informatie over onze voorwaarden en uitzonderingen bij onze Ruilen & Retourprocedure.
- Uitbetaling in de vorm van een tegoedbon is alleen toegestaan na uitdrukkelijke toestemming van de consument. Zwerfkei Buitensport betaalt niet uit in tegoedbonnen bij online aankopen en stort altijd het geld terug bij online aankopen. Voor meer informatie over terugbetalen zie punt 4 hierboven.
HEEFT U VRAGEN?
0348-421648
OPENINGSTIJDEN
Ma | 13:00 - 18:00 uur |
Di | 09:00 - 18:00 uur |
Wo | 09:00 - 18:00 uur |
Do | 09:00 - 18:00 uur |
Vr | 09:00 - 21:00 uur |
Za | 09:00 - 17:00 uur |
Zo | gesloten |
3446 CR Woerden
0348-421648
DAAROM ZWERFKEI
- Ruim 3500m2 avontuur in Woerden!
- Meer dan 40 jaar ervaring!
- Centraal gelegen in Nederland en in het Groene Hart.
- Gratis verzending (vanaf €50,-)
- Eenvoudig retourneren in de winkel of per post.
- Kies voor een gerecyclede doos bij verzending!
- Vandaag voor 16:30 besteld, vandaag verzonden* Verzendtijden
- Sinds 2008 een officieel: